fbpx

PODCAST DAY 24, la conférence-marathon mondiale du podcast, c’est aujourd’hui !

Partager sur facebook
Partager sur twitter
Partager sur linkedin

 

Le Podcast Day 24 a débuté tôt ce matin en Australie et se poursuit en ce moment en Europe avant de se terminer ce soir aux Etats-Unis, en suivant les différents décalages horaires. 60 experts interviendront lors de 60 sessions à suivre en live ou en replay.

Les organisateurs ont récemment annoncé que l’étape australienne se déroulerait à la fois en présentiel et en distanciel Les segments européen et nord-américain seront proposés uniquement en distanciel.
Pour accéder à la plateforme c’est  ICI.

Le programme détaillé pour l’horaire européen c’est ICI.

Notre sélection de sujets autour de la monétisation des podcasts :

10.30 – 10.50 (Australia)
Monetisation and revenue
What works, and what doesn’t, when earning revenue from podcasting? How are advertisers using podcasting to help them succeed: and what can we do as podcasters to enable their success? James Cridland moderates a session including speakers from Xperi, podcast hosts and radio broadcasters.

11.55 – 12.05 (Australia)
Branded podcasts – what works and how to get the most out of them
Learn how branded podcasts work best, and what to do to avoid them turning into very long radio commercials speaking Nick Schildberger from Sound Cartel.

12.20 – 12.50 (Europe)
Panel – Branded podcasts
Rune Born Schwartz
, Managing Director, Munck Studios, Denmark, Darryl von Däniken, Managing Partner, BrandAudio Media, Switzerland, Marvin Jacobs, Creative Director and Co-Founder, Airborne, the Netherlands
Branded content is quickly becoming the money-maker in podcasting. In this session you will hear from 3 of Europe’s best and quirkiest minds and find out how they do it well.

14.35 – 14.55
Podcast monetization
Andrea Marsh,
Supply Partnership Director, DAX Global, UK, Pierre Orlac’h, Founder & Co-Director, Bababam, France, Don Amaechi, Head of Sales, Adelicious, UK, Benjamin Masse, Managing Director, Market Development and Strategy, UK, Lisette Preston-Barnes, Xperi, Business Development Director EMEA & ANZ, UK

20.00 – 20.15  (USA)
Hyperlocal podcasting
Building authentic community engagement through local podcasting

 

Toutes les sessions seront disponibles en replay sur le site PodcastDay 24. https://www.podcastday24.com/access-virtual-platform/